Etykiety

aromaterapia aronia astry Bałtyk bez lilak bluszczyk kurdybanek bocian boczniaki bratki brzozy byliny chryzantemy ciasto dyniowe ciekawe zestawiania roślin cukinia cukinie cynie czarna malwa decoupage dereń dom drzewa dynie dzika róża dzwonek skupiony ekologiczna uprawa fiołki floks gailardia głóg graby grudniowy ogród grusze grzyby herbaty herbaty kwiatowe irys syberyjski jabłonie jabłoń jałowiec jaśnie pańskie jesienny ogród jesień jeżówka purpurowa jeżyny jodła karczochy kasztanowiec zwyczajny kąpiel lecznicza konwalia majowa kosmos ( onętek siarkowy) kosmos (onętek) kosmosy kot krzewy kwiat głogu kwiat wiśni kwiaty kwiaty jednoroczne lato na wsi lawenda leszczyna letnie kwiaty lilia azjatycka lilia bulwkowata liliowce lipa listopad w ogrodzie liście łubin makrobiotyka maliny marcinki mieczyki Mierzeja Wiślana miodunka morze motyle murarka ogrodowa naparstnica nasturcje naturalne terapie rumianek nietypowa rabata ogród orliki osty owce wrzosówki owoce pachnące kompozycje papryka plaża podbiał pole pomidory powojnik prymulki przetacznik ożankowy przetwory przyroda rośliny róża pomarszczona róża zimą róże rudbekia rzeka sad sikorki słoneczna rabata słoneczniczek szorstkolistny styl życia szałwia ozdobna szczygły szron śliwy tawuła truskawki trzcina trzmiele trzmielina trzmielina pospolita warzywa warzywnik wieczornik damski wieś winorośl wiosenny ogród wiosna wiśnie wrześniowy Bałtyk wrzosy zagroda zdrowa żywność zielononóżki zimowy ogród zioła złocień maruna Zucchino flaminio zwierzęta żurawie

poniedziałek, 18 maja 2015

Ostatnie tulipany i mniszek


Witajcie w ten kolejny chłodny, majowy dzień. W moim ogrodzie kwitną już ostatnie tulipany. Wszystkie stare odmiany  przekwitły, trzymają się tylko nowe nabytki. Bardzo ciekawe w budowie i kolorystyce. Obfociłam je z każdej strony :).



Tulipany Green River ciekawe ze względu na kształt i ubarwienie płatków, a także  ze względu na wybarwione na żółto brzegi liści.








Delikatne i zwiewne żółto - zielone Formosa. Cudownie podążające za słońcem.







Dzieje się dużo, zwłaszcza w ogrodzie. Zieleń szaleje, wybucha w każdym kącie. Za mną już mniszkowe żniwa :)


W tym roku robiłam syrop z kwiatów. Próbowałam też pączków z patelni i z wody, pycha...
Ostrzegam, że jest to praca dla cierpliwych i wytrwałych, żeby oczyścić z koszyczków przed przyrządzeniem, ale warto. 
Stosowałam jako dodatek do makaronu , a także z wody, z masełkiem.






I tym smakowitym akcentem żegnam się z Wami i życzę miłego tygodnia, słońca i ciepełka:) Monika 


39 komentarzy:

  1. Moniko gratuluję tak pięknych tulipanów:) wyjątkowa uroda z nich bije:)
    ..ale z patelni czy z wody to mniszka nie próbowałam, będę pamiętać w przyszłym roku, bo u mnie już dawno po mniszkach;) ..no chyba że z dmuchawców..?:))) hihi, ale nie,o ich tez już nie ma - pofrunęły przy okazji wiatrów:)
    Pozdrawiam cieplutko!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę się dzielić ich pięknem :) Tak , dmuchawce już odfrunęły, chyba szybciej w tym roku przez ten wietrzny maj ;) Ciepełko ślę Kamilko do Ciebie

      Usuń
  2. Tulipany są śliczne. Przepięknie kolorki. Nigdy nie robiłam nic z mniszków, ale znałam tylko syrop, a teraz dowiaduję się też o pączkach z wody i patelni. zaciekawiłaś mnie tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też zachwycają. Dotychczas też robiłam tylko syrop, ale w tym roku zaszalałam :);)

      Usuń
  3. Piękne tulipany :) Wcześniej trochę unikałam tych z zielonkawymi płatkami kwiatów, bo myślałam że tylko zdjęcie do handlu takie ładne i nie będą się niczym wyróżniać wśród zieleni liści innych roślin. A one rzeczywiście są takie ładne. Pozdrowionka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ciekawiło, czy są takie jak na zdjęciach, więc spróbowałam i potwierdzam one są niezwykłe :)

      Usuń
  4. Prześliczna odmiana tulipanów, są bardzo oryginalne. U mnie większość też już przekwitła, oczy cieszą jeszcze strzępiaste odmiany. To ciekawe co napisałaś o mniszkach, nie wiedziałam że to taki rarytas.
    Przesyłam serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiedziałam Ewuniu, spróbowałam i mogę potwierdzić że wchodzi do naszego menu na stałe :)

      Usuń
  5. Cudne tulipany.Pozdrawiam i sloneczka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe te mniszkowe smakowitości.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tulipany żółto zielone są cudne, a z mniszka to myśłałam,że tylko syrop i listki do sałaltki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mniszka w tym roku przerabiałam po raz pierwszy i jestem nim zachwycona. Nie ma to jak zioła !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda są z nami od pokoleń, a poznajemy jakby od nowa...

      Usuń
  9. Prześliczne tulipany.
    Z mniszka robię miodek każdego roku. Jest pyszny.
    O pączka słyszę pierwszy raz.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna odmiana tych tulipanów. Na pierwszy rzut oka na pierwszym zdjęciu myślałam , że to jest róża. Z mniszka jeszcze nigdy nic nie robiłam , przeważnie w tym okresie jestem w rozjazdach . Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moniko masz niezwykłe i bardzo oryginalne odmiany tulipanów, są przepiękne.
    Z mniszka nigdy nie robiłam przetworów, aż wstyd się przyznać. Nie wiem, czy jeszcze teraz można, czy nie jest już za późno, Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko masz jeszcze mniszka możesz spróbować :)

      Usuń
  12. Tulipany rzeczywiście wyjątkowej urody, ale co do kulinarnych zdolności to ja jestem "noga" :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Niezwykłe tulipany, ciekawe kolory. Szczególnie te zielono-żółte.
    Muszę spróbować, tych "kulek" z mniszka. U mnie jeszcze kwitnienie powtarza bo jest koszony. Z mniszka zjadam liski, w sałatkach:) Czasem je bielę, kładąc na mniszka doniczkę. Zjadam też inne chwasty, jak podagrycznika. Polecam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak uwielbiam "chwasty ", to takie cudowne, że są w zasięgu ręki :)

      Usuń
  14. Bardzo fajne te Twoje tulipany. Obie odmiany ogromnie mi się podobają. U mnie mniszek w tym roku jakoś jak burza przez ogród przeleciał i nie zdążyłam zbiorów poczynić. Na szczęście pędy sosny zostały zebrane, bo to idzie u nas najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , sosnowy syrop przydaje się jesienią i zimą:)

      Usuń
  15. Oh my goodness, the Green River is fantastic!!!! Great tulip. Have to put it on my list. Thank you for introducing to me!
    Happy days
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for your visit. I love your photos and visits to your blog.

      Usuń
  16. Cudowne te tulipany!
    U nas juz wszystkie przekwitly.
    Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze mieć kilka odmian w różnym tempie kwitnienia :)

      Usuń
  17. u mnie mało było mniszka w tym roku. Ledwie 3 słoiki miodu zrobiłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam specjalną grządkę, bo w ubiegłych latach całą łąkę mniszka owce mi pożarły :)

      Usuń
  18. a te z główek nie były gorzkie???
    Pzodrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli usuniesz dokładnie koszyczki z listkami , to nie są gorzkie. Dlatego to taka żmudna praca ;)

      Usuń
  19. Moniko cudne tulipany
    zakwitły u Ciebie,
    a mniszek samo ZDROWIE !

    OdpowiedzUsuń
  20. pyszności :)
    a tulipanki piękne!

    OdpowiedzUsuń
  21. Mniszek z patelni brzmi jak danie w restauracji pięciogwiazdkowej:)) A u mnie tulipanowego ogrodu nie było.Tata mnie pocieszyl, ze pewnie bulwy były za male, ponieważ przesadziłam je na jesien, i ze w przyszłym roku powinny znow zakwitnąć.Twoje były przeurocze!

    OdpowiedzUsuń