Etykiety

aromaterapia aronia astry Bałtyk bez lilak bluszczyk kurdybanek bocian boczniaki bratki brzozy byliny chryzantemy ciasto dyniowe ciekawe zestawiania roślin cukinia cukinie cynie czarna malwa decoupage dereń dom drzewa dynie dzika róża dzwonek skupiony ekologiczna uprawa fiołki floks gailardia głóg graby grudniowy ogród grusze grzyby herbaty herbaty kwiatowe irys syberyjski jabłonie jabłoń jałowiec jaśnie pańskie jesienny ogród jesień jeżówka purpurowa jeżyny jodła karczochy kasztanowiec zwyczajny kąpiel lecznicza konwalia majowa kosmos ( onętek siarkowy) kosmos (onętek) kosmosy kot krzewy kwiat głogu kwiat wiśni kwiaty kwiaty jednoroczne lato na wsi lawenda leszczyna letnie kwiaty lilia azjatycka lilia bulwkowata liliowce lipa listopad w ogrodzie liście łubin makrobiotyka maliny marcinki mieczyki Mierzeja Wiślana miodunka morze motyle murarka ogrodowa naparstnica nasturcje naturalne terapie rumianek nietypowa rabata ogród orliki osty owce wrzosówki owoce pachnące kompozycje papryka plaża podbiał pole pomidory powojnik prymulki przetacznik ożankowy przetwory przyroda rośliny róża pomarszczona róża zimą róże rudbekia rzeka sad sikorki słoneczna rabata słoneczniczek szorstkolistny styl życia szałwia ozdobna szczygły szron śliwy tawuła truskawki trzcina trzmiele trzmielina trzmielina pospolita warzywa warzywnik wieczornik damski wieś winorośl wiosenny ogród wiosna wiśnie wrześniowy Bałtyk wrzosy zagroda zdrowa żywność zielononóżki zimowy ogród zioła złocień maruna Zucchino flaminio zwierzęta żurawie

czwartek, 3 maja 2018

XXX Festiwal Kwiatów i Sztuki na Zamku Książ

W dniach 30.04 do 03.05.2018 roku odbył się festiwal piękna, bo piękno było jego udziałem. I ja tam byłam wraz z rodziną ... Zamek Książ piękny już sam w sobie, zasypano wręcz kwiatami w postaci niesamowitych kompozycji naszych mistrzów florystyki. Pomysły oszałamiały... Aranżacje umieszczono w 17 salach. Układało je ponad 30 mistrzów florystyki przez 4 dni.
Konkurowały ze sobą dwa zespoły Stowarzyszenie Florystów Polskich oraz Dolnośląskie Centrum Florystyczne - Grajewscy. Ekspozycje zapierały dech w piersiach, sami zobaczcie.
Wszystkich zdjęć tu nie zmieszczę, bo nie sposób, ale chociaż kilka, no może kilkanaście :)













































Zamek odwiedziły tłumy. Organizatorzy spodziewali się ponad 100 tyś odwiedzających.
Imprezie towarzyszyły widowiska na powietrzu i prelekcje. W zamku odbyła się również Narodowa Wystawa Bonsai największa ekspozycja w Polsce połączona z wystawą zbroi japońskich, ale o tym będzie innym razem.
Uroczystości towarzyszył jarmark, na którym można było kupić szwarc, mydło i powidło :))







Dla nas najważniejszy i bezcenny był zachwyt w oczach naszej córki.

Mam nadzieję, że sprawiłam Wam przyjemność :). Monika

28 komentarzy:

  1. Pomysł z parasolami jest rewelacyjny. No, ale tam wszystko cudne. Tacy utalentowani ludzi, tacy kreatywni, podziwiam. Zamek Książ budzi mój zachwyt, na zdjęciach, bo jeszcze tam nie byłam. Bardzo chciałabym tam pojechać. :) Bardzo fajny post. :) Pozdrawiam, pięknego dnia dla Ciebie i rodzinki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wspaniale się oglądało.Zamek Książ piękny, mnie urzekł Stary Książ , a właściwie jego ruiny wybudowane na dawnym słowiańskim grodzie. Niezwykłe energetycznie miejsce...pozdrawiam

      Usuń
  2. Jak tu się nie zachwycać tymi pięknościami. Wszystkie wiązanki, bukiety i dekoracje godne są tego miejsca. Cudowna wystawa. szkoda, że mam tak daleko. Dziękuję za tę relację. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie mam blisko Haniu, to była kilkudniowa wyprawa :)

      Usuń
  3. Zachwycające kompozycje.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała wystawa, kompozycje kwiatowe są przepiękne, szkoda, że tak daleko mieszkam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne i nieraz nieoczywiste kompozycje, zapierały dech :)

      Usuń
  5. Niesamowite kompozycje! Chciałabym to wszystko zobaczyć na własne oczy! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było wielu odwiedzających z Anglii, Niemiec, a nawet narodowości wyraźnie różniące się kulturowo i religijnie. No i samochody z całej Polski, całymi rodzinami :).

      Usuń
  6. Nigdy nie byłam na takiej wystawie, jestem zachwycona!
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystawa we wnętrzach zamku, to prawdziwa artystyczna uczta dla oczu :)

      Usuń
  7. widać ogrom pracy, mnie przyciągnęło ostatnie zdjęcie :* Dziękuję, że mnie tam zabrałaś, świetne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna wystaw, parasole z kwiatami zachwycają, pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nam się gębusię śmiały na nowatorskie zastosowanie parasoli :)

      Usuń
  9. Nie byłam tam jakieś trzy lata, a na festiwalu kwiatów nigdy bo nie lubie tłumów. A widzę, że bardzo ciekawe aranżacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można było uniknąć tłumów przyjeżdżając rano :) Nie mogłam sobie odmówić takiej uczty ...

      Usuń
  10. Zachwycające kompozycje. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  11. To cudownie Moniko że odwiedziłaś Zamek i bliskie mi miejsca,piękne zdjęcia, ja w tym roku nie miałam możliwości tam być, tam jest tak cudownie co roku a szczególnie kiedy zaczynają kwitnąć rododendrony wtedy jest jak w bajce. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i to nie koniec naszego zwiedzania na pewno tam wrócimy. Mieszkasz Edytko w cudownym regionie Polski :) Rododendrony zaczynały dopiero swój festiwal... Serdeczności :)

      Usuń
  12. O rany!!! Fantastyczne pomysły :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Przegapiłam tę imprezę. Moniko, wspaniała relacja i fantastyczne zdjęcia.
    Kolejny raz oglądam Twój post.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zajrzałam pozdrowienia zostawić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana, gdzie jesteś? Wszystko w porządku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę, że dałaś znak życia :D Super :D Do usłyszenia zatem :)

      Usuń