Etykiety

aromaterapia aronia astry Bałtyk bez lilak bluszczyk kurdybanek bocian boczniaki bratki brzozy byliny chryzantemy ciasto dyniowe ciekawe zestawiania roślin cukinia cukinie cynie czarna malwa decoupage dereń dom drzewa dynie dzika róża dzwonek skupiony ekologiczna uprawa fiołki floks gailardia głóg graby grudniowy ogród grusze grzyby herbaty herbaty kwiatowe irys syberyjski jabłonie jabłoń jałowiec jaśnie pańskie jesienny ogród jesień jeżówka purpurowa jeżyny jodła karczochy kasztanowiec zwyczajny kąpiel lecznicza konwalia majowa kosmos ( onętek siarkowy) kosmos (onętek) kosmosy kot krzewy kwiat głogu kwiat wiśni kwiaty kwiaty jednoroczne lato na wsi lawenda leszczyna letnie kwiaty lilia azjatycka lilia bulwkowata liliowce lipa listopad w ogrodzie liście łubin makrobiotyka maliny marcinki mieczyki Mierzeja Wiślana miodunka morze motyle murarka ogrodowa naparstnica nasturcje naturalne terapie rumianek nietypowa rabata ogród orliki osty owce wrzosówki owoce pachnące kompozycje papryka plaża podbiał pole pomidory powojnik prymulki przetacznik ożankowy przetwory przyroda rośliny róża pomarszczona róża zimą róże rudbekia rzeka sad sikorki słoneczna rabata słoneczniczek szorstkolistny styl życia szałwia ozdobna szczygły szron śliwy tawuła truskawki trzcina trzmiele trzmielina trzmielina pospolita warzywa warzywnik wieczornik damski wieś winorośl wiosenny ogród wiosna wiśnie wrześniowy Bałtyk wrzosy zagroda zdrowa żywność zielononóżki zimowy ogród zioła złocień maruna Zucchino flaminio zwierzęta żurawie

wtorek, 23 maja 2017

Maj ...

Wreszcie  maj i nawet jest majowo ... i kolorowo :) Co prawda z powodu zimna i nieustannego deszczu prace  ruszyły pełną parą dopiero od dwóch tygodni. Teraz dopiero można się cieszyć wiosennymi kwiatami. Przymrozki większej szkody nie uczyniły, oprócz zmarzniętej aktinidii nie zauważyłam strat. Trochę młodym listkom się oberwało tu i tam. Siewy zakończone jeszcze co nieco dosadzę i teraz pozostaje pielenie bezustanne. Spieszę pokazać Wam jak wyglądała nasza duża rabata, jak tylko ją słońce ogrzało.


 Moje ukochane


Warto było czekać :)






 i te bardziej skromne ...












Wiosenna rabata prawie w całej okazałości.


A to ciekawostka, orlik nakrapiany. Znalazłam go dwa lata temu na mojej grządce jako zaledwie dwulistną krzewinkę. Chuchałam i dmuchałam, bo wydał mi się taki wyjątkowy przez te listki. W tym roku ma pączki jestem bardzo ciekawa jaki będzie miał kolor.

Jak u Was , jak prace ogrodowe, czy pierwsze majówki zaliczone ? :))
Miłego i słonecznego tygodnia życzę :).

27 komentarzy:

  1. Faktycznie cudne te Twoje ulubione tulipanki. Chyba kazdy ma swoje rarytasy. Wiosna wreszcie jest, ale tez pracy teraz sporo i trzeba nadgonic stracony czas. Jefynie rosliny nie przejmuja sie aura i kwitna jakby nie bylo opoznien. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest opóznienie, niestety ... Może jakoś to sobie roślinki nadrobią :) Serdeczności

      Usuń
  2. Pięknie zakwitła ta wiosenna rabata! Zachwyciły mnie cieniowane tulipany, bardzo oryginalna odmiana. A kwiatów orlika też jestem ciekawa, chyba jeszcze takiej odmiany nie widziałam.
    U nas pogoda w kratkę, właśnie przeszła burza i solidnie podlało ogród. Najważniejsze, że zrobiło się ciepło i można nadgonić stracony czas. Przesyłam serdeczne uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też dziś pada na szczęście spokojnie :) Ale tu deszcz był już potrzebny. Mnie też intryguje ten orlik, niesamowicie ... uściski:)

      Usuń
  3. Sliczna rabatka. Nie ma to jak wiosenne kwiaty:) Tyle kolorów! Tulipanki urocze. Te cieniowane tulipany kwitną i u mnie. O dziwo nie zjadły je nornice i tez nie wykopywałam ich w ubiegłym roku po kwitnieniu. Zostawiłam własnemu losowi:) No i mam niespodziankę:)
    Pielenie wiosną jest bardzo uciazliwe, ciagle cos trzeba grzebnąć:) Ale to też jednak nalezy do przyjemności ogrodnika:) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie te rosną bez koszyczków i nic ich jeszcze nie zjadło, może są niesmaczne ;) serdeczności :)

      Usuń
  4. Beautiful.
    I loved meeting you.
    Janicce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne tulipany.Maj bardzo kapryśny u mnie raz upały a czasami tak zimno,że trzeba było w kominku rozpalać.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też paliliśmy w kominku, już dawno tak zimno w maju nie było...Deszcz na zmianę ze śniegiem brr. Może już się ustabilizuje :) serdeczności

      Usuń
  6. Tak Kochana, wreszcie kolorki żywe i radosne ukazały się naszym oczom w ogrodach:) Urocze te Twoje tulipanki, takie wesołe:) przywołujące uśmiech:) ..a kwiatów tego orlika nakrapianego również jestem ciekawa, może to jakaś starodawna odmiana o niespotykanej kwietnej koronie?:)
    W naszym ogrodzie trochę szalejemy z mocnym przycinaniem krzewów/drzew, bo faktycznie niektóre tak już się mocno rozrosły, że wyłapują światło młodszym, które przecież też chcą mieć coś z życia;) ..ale osobiście nie przepadam za cięciem roślin, bo uważam, że pięknie jest gdy mogą same decydować jak rosnąć, w którą stronę rozłożyć swoje piękne "ręce":) ..no ale gdy niedoświadczony człowiek sadzi małe roślinki, które potem stają się wielkimi drzewami (bo jakoś tak niekoniecznie zdawał sobie przy sadzeniu sprawę że one dość szybko będą ogromnymi;) ..to potem należy dać sobie pstryczka w nosek;))
    A jak tam u Was z komarami w tym roku? W naszej okolicy już jest ich dość sporo, tak zaskasująco sporo jak na ten czas.
    Pozdrawiam cieplutko:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilko Kochana, komary są niestety, zwłaszcza w tej części ogrodu zakrzewionej i kąsają jak zwykle niestety :( Ten orlik to taki skromny raczej będzie, sama jestem ciekawa co to za odmiana. Wciąż jakieś niespodzianki odkrywam w swoim ogrodzie, jakby jakieś dobre duszki w nim działały :)) Też miałam opory przed formowaniem krzewów, ale w wielu przypadkach cięcie wychodzi im na dobre :). Ściskam Cie gorąco :))

      Usuń
    2. ..ale wiesz, że czasem te najskromniejsze kwiaty (i nie tylko kwiaty:) są najpiękniejszymi, bo nie zmodyfikowała je przestrzeń w której żyją:)
      Buziaki:***

      Usuń
  7. o Kurcze jesszcze kwitną tulipanki.piękne.my jżz spektakl mieliśmy.fajnie tak ...aż ja teraz zazdroszcze.hihi.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się przesunęło w czasie i kwitnienie też. Wszystko przez to zimno. A dziś znowu chłodno i leje :( Pracy mnóstwo, a tu trzeba czekać... pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Piękna wiosenna rabatka aż miło patrzeć, tak wesoło i radośnie , mnie też budzi ciekawość uroda orlika jak tylko zakwitnie :-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe jak zakwitnie :) pokarzę oczywiście :) Serdecznie pozdrawiam, słoneczka życzę :)

      Usuń
  9. Tulipanki przepiękne.
    U mnie również wariacje ogrodowe ruszyły z opóźnieniem. Po woli się rozkręcam:)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na tulipany mogę patrzeć bez końca :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tez jestem ciekawa jak zakwitnie ten orlik. Moje juz kwitna od tygodnia. TUlipanki sa urocze i zazdroszcze tak okazalych kwiatow. W Anglii juz dawno przekwitly. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudna jest Twoja wiosenna rabatka. Twoje ulubione tulipanki są również moimi ulubionymi. W końcu mamy kolory w ogródku. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj pięknie już u Ciebie w ogrodzie, a tulipany po prostu bajeczne. Serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Te żółte tulipany są przepiękne :), a orlik zakwitnie prawdopodobnie niebiesko, mam tez takie, jeden zachował się dziwnie, bo się zbuntował i nie ma już nakrapianych listków, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba nareszcie dopiero jest prawdziwie wiosennie. Zachwycające kwiaty, zainteresował mnie orlik nakrapiany, nie słyszałam o tej roślinie. Mam nadzieję, że pokażesz nam jego kwiaty. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń